10 September, 2010, 18:19:30 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Forum registration has been turned off due to a huge number of spammers trying to register. If you want to join the forum, please mail webmaster@pbas.nu instead

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 2 3 [4]
  Print  
Author Topic: Drone reeds used by scandinavian bands?  (Read 15340 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Bengt Fredén
New user
*

View Profile
« Reply #45 on: 4 February, 2010, 16:29:05 »

Hej,

I PD1RE grad 4 kör de allra flesta med Eezedrones, och det är också dem som vår P/M Mathias föredrar och vill att alla ska ha. För några fungerar det bra med Kanadensiska Kinnairds - jag tillhör en av dem (men jag behöver extenders i min Henderson). Jag tycker personligen att de är de några av mest 'air efficient'-dronrör jag har spelat på. Jag vill inte tillbaks till tiden med cane-rör (80-talet), i alla fall inte i tenorerna. Däremot kan jag tänka mig att prova i basen, på t ex solospelningar. Jag har ett litet lager av gamla (ospelade) canerör som jag har köpt i Inverness och Edinburgh på 80- och 90-talet - jag tänker prova med ett basrör i cane för ett ngt fylligare ljud.

Hälsn till alla danska vänner!
Bengt
PD1RE grad 4
hfranke
New user
*

View Profile WWW
« Reply #46 on: 11 February, 2010, 15:13:41 »

I play with MG Drone Reeds right now,- and we might go for those in Borderland Pipe Band, as they have a great sound and are easy to play. They also have a 440 hz extention as an option, that can be added and removed easy. Not bad if you play jobs with brass bands or "real" instruments.

Right now we have 8 pipes up and running with Steady Drones Reeds from Bagpipes Galore in Edinburgh,- and they prove well. The come in two versions,- solo and band reeds.... lovely

http://www.bagpipe.co.uk/steadydrones.htm

Kind regards and ok piping
Henrik

Hilsen

Henrik Hjortshøj
The Borderland Pipe Band Aabenraa
Pages: 1 2 3 [4]
  Print  

Jump to: